The power of Down

Met het project ‘The Power of Down’ beoogt de stichting een breder bewustzijn te creëren rondom de bijzondere kwaliteiten van kinderen en volwassenen met het syndroom van Down. Samen met onze ambassadeurs wordt er momenteel gewerkt aan een muzikaal project dat op een liefdevolle, kunstzinnige en toegankelijke manier laat zien hoe waardevol mensen met syndroom van Down zijn en waar zij, hun familie en anderen in hun omgeving in het leven mee te maken hebben. Hiertoe zijn reeds talrijke gedichten geschreven en liedjes gecomponeerd die wanneer ze live werden uitgevoerd al vele harten beroerden.

Muziekproject

De liedjes zijn inmiddels op CD uitgebracht en via onze Stichting te bestellen.

De opbrengst gaat volledig naar de productie van de musical die speciaal voor dit doeleinde wordt gemaakt en waarvoor de voorbereidingen momenteel in volle gang zijn. Geïnspireerd door inzichten van Marieke de Vrij, persoonlijke ervaringen van en met mensen met Down, en die van hun familie en naaste omgeving.

Ten aanzien van de creatie zetten de artiesten zich zoveel mogelijk belangeloos in. Voor de productie van het geheel zijn echter de nodige financiële middelen nodig. Zoals gezegd wordt dit project gefinancierd met de opbrengst van de CD en met de gelden van diegene onder U die dit project willen ondersteunen met een gift .

​Bij donaties vanaf 100,00 euro krijgt u de cd gratis thuisgestuurd.

Bij donaties vanaf 250,00 euro ontvangt u een VIP-uitnodiging voor het officiële presentatie-concert inclusief cd.

Bij donaties boven de 500 euro nemen wij graag persoonlijk contact met u op. Ten behoeve van de fundraising hebben onze ambassadeurs La Familia namelijk diverse mooie aanbiedingen ter beschikking gesteld, waaronder vrijkaarten voor openbare concerten en zelfs een aantal thuisconcerten. Doneren? U kunt uw bijdrage kenbaar maken via ons contactformulier.

La Familia opent jaarlijks Syndroom van Down Event in Aalsmeer op 18 maart 2017

Op spectaculaire wijze wordt ieder jaar in Aalsmeer aandacht gevraagd voor de talenten en mogelijkheden van mensen met Down Syndroom of een andere verstandelijke beperking. Organisatrice Ilse Zethof wist zich al een tijdje zo geraakt door het Down-liedje ‘Stil Maar’ van La Familia en het CD-Project waar het drietal in dit kader mee bezig is…. dat zij Carla, Paul en Belinda engageerde om de opening van het event te verzorgen. Samen met Ad Verburg Wedhouder Zorg Aalsmeer, kunstenaars Michael Glanz en Anna Roos en vele prachtige kinderen met een verstandelijke beperking werd het een hartverwarmende feestelijke opening, waarbij het zonnetje zich precies op het juiste moment even liet zien. Het geheel werd afgesloten met het door La Familia zelf geschreven vrolijke lied ‘La Libertad’, waarbij alle kinderen samen met La Familia uitbundig op het podium zongen en dansten. Met als klapstuk de confetti-kanonnen, die samen met elkaar werden afgevuurd.

Greep uit de reacties nadien: “Wat hebben we genoten van jullie optreden afgelopen zaterdag bij DownTownOphelia. Wat een feest… en dat niet alleen want wat waren we met zovelen diep geroerd door het liedje “Stil Maar” dat zo toepasselijk is op onze kinderen. Mijn dank is groot….. Monique Olthuis  ‘n super trotse Down Mama

Een voorproefje van één van de liedjes, geïnspireerd op
een pas geboren kind met het syndroom van Down die zijn/haar moeder gerust stelt